Jak płacić za zakupy telefonem
Jak płacić za zakupy telefonem
Płatności kartą już dawno w dużej mierze zastąpiły operacje gotówkowe.
Następnym krokiem na drodze rozwoju technologicznego są płatności mobilne, które z roku na rok zyskują coraz więcej zwolenników.
Dzieje się tak dlatego, że płacenie za produkty i usługi telefonem komórkowym jest wygodne i proste.
Korzystanie z nowoczesnych rozwiązań płatniczych umożliwia nam zrobienie zakupów, bez konieczności noszenia przy sobie karty płatniczej.
Nie narażamy się więc na jej zgubienie czy kradzież.
Ponadto mając cały czas podgląd stanu naszego konta bankowego w aplikacji mobilnej, bardziej panujemy nad wydatkami.
Warto wiedzieć, jak korzystać z dwóch najpopularniejszych metod płacenia telefonem – płatności zbliżeniowych oraz kodu BLIK.
Jak płacić zbliżeniowo?
Aby móc dokonywać płatności zbliżeniowych telefonem, wystarczy smartfon z funkcją płatności NFC oraz zainstalowana na nim aplikacja mobilna naszego banku.
Większość polskich banków oferuje swoim klientom możliwość płatności zbliżeniowych bezpośrednio z aplikacji.
Płatności za towary i usługi dokonujemy, włączając opcję płatności telefonem w aplikacji i zbliżając go do terminala płatniczego w sklepie.
Podobnie jak w przypadku karty płatniczej, jeśli transakcja opiewa na kwotę wyższą niż 50 (100?) złotych, zostaniemy poproszeni o podanie kodu PIN.
Jak płacić za zakupy telefonem – BLIK
Ta funkcja umożliwia nam płatności przy pomocy 6-cyfrowego kodu generowanego w aplikacji mobilnej banku.
Wystarczy wybrać funkcję BLIK w aplikacji, wygenerować kod, wprowadzić go na terminalu płatniczym w sklepie i potwierdzić transakcję w na ekranie naszego telefonu.
W taki sam sposób za pomocą płatności kodem BLIK, możemy dokonać wypłaty pieniędzy z bankomatu, zapłacić za zakupy w sklepie internetowym oraz przelać komuś pieniądze na numer telefonu.
Bezpiecznie szybko i wygodnie możemy więc przeprowadzić niemalże każdą transakcję i to bez konieczności posiadania karty płatniczej.
Z badań wynika, że Polacy chętnie korzystają z nowinek technologicznych również w sferze finansów.
Ponad 70% z nas deklaruje, że dokonuje płatności gotówką tylko wtedy, gdy nie ma innego wyjścia.
Ponieważ sklep czy punkt usługowy, z którego oferty chce skorzystać, nie obsługuje płatności bezgotówkowych.
Również wśród drobnych przedsiębiorców zdecydowanie wzrosła wiedza na temat nowoczesnych form płatności.
Wielu z nich dokonało w ostatnim czasie zmian technologicznych, korzystając z programu „Polska bezgotówkowa”.
Ponieważ chcą uniknąć ucieczki klientów, którzy często rezygnują z produktu lub usługi właśnie dlatego, że nie można dokonać płatności bezgotówkowej.